CUMHURIYETINE SAHIP CIK!

22 Eylül 2008 Pazartesi

Eylul 4 yasinda oldu



Benim fistik kizim 4 yasinda oldu, allah saglikli ve sansli bir omur versin ona ve tum cocuklara... Neredeyse bir ay onceden neler yapsam diye bir tasa sardi beni Yasemin cok iyi biliyor :-)
Bu sene nedense pastayi kendim yapmak istedim, heleki pasta fiyatlarini arastirinca, bu cocuklarin sevdigi cizgi film karakterinde olanlar mesela, buna kesinkes karar verdim... Basladim arastirmaya bu pastalarin ici normal pasta gibi yapilsa da uzeri seker hamuru denen bir madde ile kaplaniyor. Ben pasta konusunda biraz gelenekciyim sanirim, hala annemin duduklu tencerede yaptigi pastanin tadini tek gecerim ;-) Vee sonucta bu tarifi buldum, kekevi gercekten cok guzel bir site, bundan sonra daha sik faydalanacagim sanirim...
Ben ilk defa deneyecegim icin kelebek olarak yapmadim, Kek cok kabarik bir kek olmadi, bende iki kere kek pisirdim ve kremasina da yine APM'den aldigim pembe gida boyasindan kullandim, ayrica kek hamuruna Bodrum mandalinasi rendeledim -bilenler bilir muhtesem bir kokusu vardir- kisacasi bana gore super oldu ;-), kekin uzerini 2 poset krem santi ile sivadim, yari sut yari su ile yapinca santiyi daha hafif oluyor bu arada... Pasta suslemeleri icin yerleri Dudullu'da olan, cok fazla bilinmeyen Azim Pasta Mamulleri'ne ugradim ve oradan cesitli suslemeler aldim. (Internet sitelerinde pasta suslemesi ile ilgili urunlere yer vermemisler, ama inanin bir cennet, ben bir suru susleme ve kalip almadan cikamadim)... Cicekler gofretten yapilma, gumus boncuklar malum sekerden yapilma... Ayrica Pamuk Prenses suslemeleri de aldim onlari da bilahare kullanacagim.
Iftar sonrasi bir kutlama olacagi icin pasta, zeytinyagli sarma (Sado Sultan'dan, ki kendisi boncukcu teyze yada takici teyze olarak da bilinir bizim ailede ;) aman duymasin) ve sosisli milfoy ile sinirlandirdim menuyu ve yine cok fazla foto cekmedim -bu da benim kotu tarafim sanirim- ;-)
Ama pastam cok iyi elestiriler aldi ve herseyden onemlisi kizim cok begendi :D


Dip 1: Yumurta olarak Aybar'in Jumbo yumurtasini kullandim ve kekin rengi koyu sari oldu, ayni koy yumurtasi ile yapilan keklerde oldugu gibi...  
Dip 2: Eylul'un (eflatun elbiseli) yanindaki sirine de komsumuz Nil hanim ;-) 

1 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Öncelikle Eylülcüğüme nice sağlıklı yaşlar diliyorum.bence de en iyisini yaptın pastayı kendi ellerinle yapmakla,emin ol ki en güzeli anne eli değimiş olandır.çok da güzel görünüyor ayrıca ilk sefer için.ben de perşembe günü evlilik yıldönümüz var bir pasta yapıcam,bakalım nasıl olacak.blogda paylaşırım inşallah.
bu arada pasta malzemecilerine kafayı taktım bu aralar ben de.çok uzakmış seninki ama pek de geniş bir yere benziyor.