CUMHURIYETINE SAHIP CIK!

26 Ocak 2009 Pazartesi

KIYMETLILERIM



Benim icin Dunya'daki en kiymetli seylerin ilk siralarinda -aile vs gectikten sonra- kitaplarim gelir. Cunku okumayi ogrendgimden beri okuyorum, neredeyse araliksiz. Dagittiklarimin haricinde bir suru kitabim var, oyle cok ucuk rakamlar degil, yani iddiali degilim "evimin 3 duvari kitap falan diyemeyecegim, cunku yarisini baba evimde biraktim, bir kismini (cocukluk kitaplarimi) dagittim falan... Eski basim kitaplarim da var, sahaflardan alinmis, eski eski yasanmislik kokan kitaplar; yepyeni kitaplarim da var, taptaze murekkep kokan, her biri benim icin kiymetli, her biri benim icin bir cocuk :) Eylul ilk defa bir kitabimi ele gecirip ilk sayfalarindan birini yirttiginda cok kizmistim ve ilk ogretmeye calistigim seylerden biri de "Kitap bir hazinedir" oldu... Ne kadar ogrendi, ne kadar uygular bilmiyorum ama 5 yasindaki eylul'un hatiri sayilir sayida ve icerikte kitabi var. Onlari Ikea'dan aldigimiz retro desenli, karton kutulara buyuk bir zevkle kendisi yerlestirdi. 

Eylul'un kitaplari yerlesik durumda, ama benim kitaplarim orada burada gecici olarak mesken tuttular,  ya yatak odamizdaki camasirligin rafinda, ya salonumuzdaki buyuk dolabin ic raflarinda, ya piyanonun ustunde, hatta tuvalet molalarinda okunmak icin orad auygun bir yer edinmis kitaplarimiz bile var :) Neden cunku benim en buyuk hayallerimden biri olan sade ve heybetli bir kitaplik henuz evimizde yer almadi da ondan :) 

Hayallerimden hala vazgecmis degilim, ama biraz erteliyorum. Cunku acele ettigim herseyde sonuc istedigim gibi olmuyor. Bu arada da arastiriyorum, nasil bir kitaplik benim beklentilerimi karsilar diye...  
Yukaridaki fotograf www.bhg.com sitesinden alinma, zaman zaman faydalandigim ev dekorasyonu, yemek vs konularinda oldukca zengin bir site. Koridor gecisine boyle bir kitaplik yapabiliriz, ama gizli kapakli olmasina hic gerek yok :) 

Ya da bu sekilde koridora da yapabiliriz, tek engel koridordaki kalorifer petegi olur, onu da kitapligi petek uzerine monte ederek cozumleyebiliriz. Ama Turkiye bir deprem ulkesi, olasi bir depremde koridorun kitaplarla dolarak bize engel teskil etme durumu var. 

Gordugunuz gibi kitaplikla bozmus durumdayim, eh cunku hayatin karmasasindan kacabildigim, kolayca vakit ayirabildigim ve cok sevdigim bir ugras kitap okumak. Kitap insana hem bilgi verir, hem arkadastir, ilk askinizin verdigi papatyayi arasinda kuruttugunuz bir sirdastir :), kisacasi cok seydir...



Bu kitaplik Turgutreis'deki eve olabilir. Salondaki pencere ve etrafi bu modele cok uygun.





Bu modeli her ne kadar orada bu sekilde bir cati kati yapmak mumkun olmasa da Turgutreis'deki evin cati kati icin dusundum. En kisa zamanda Istanbul'u terkedip temelli yerlesmek istedigim evime...

Iste asil bu model benim cok cok hosuma gidiyor, koridor ya da koridor bitisi olmazsa oturma odama boyle bir sey uygulamak istiyorum. 

Gozumu kirpmadan para harcadigim tek sey kitaplar (bir de ayakkabilar varki o baska bir yazinin konusu olacak ;)) Bir yazarin kitabini okuyup da cok begendiysem arka arkaya o yazarin kitaplarini okurum ve bundan da cok memnunum. Mesela Paul Auster, Richard Bach, Khaled Houssein, Amin Maalouf, Isabel Allende, Maxime Chattam, Jean Christophe Grange, Peter Straub her kitabini sabirsizlikla bekledigim yazarlardandir. 

Paul Auster'in Leviathan kitabi beni inanilmaz etkiler her okuyusumda, Bernard Werber'in karincalar ile ilgili yazdigi kitaplar, Richard Bach'in bircok kitabi defalarca okudugum, ozledigim ve her seferinde degisik tad aldigim kitaplardir. 

Son gunlerde Ayse Kulin'in yeni kitabini bitirdim, henuz yeni bir seye baslamadim. Eski kitaplarim arasindan birseye baslarim belki... Mesela Richard Bach-Marti olabilir veya Isabel Allende-Afrodit (Afrodizyak yemek tarifleri ve hikayeler, cok eglenceli) olabilir, belki de Ilber Ortayli'nin bir kitabi var o olabilir. 

Kisacasi kitap almak, okumak, kitap hediye etmek gunumuzde cok onemli bana gore, toplum olarak eksigimiz "egitim"... Bunun da en basit caresi okumak, ogrenmek ve uygulamak...

En iyisi kitaplar ile ilgili tarihte soylenmis sozlerle ornek vermek ;-)

Kitaplarım bana yetecek kadar büyük bir krallıktır.
SHAKESPEARE

Ben, kitaplarımı yaratmadan önce, kitaplarım beni yarattılar.
MONTAİGNE

Kitapsız yaşamak; kör, sağır, dilsiz yaşamaktır.
SENECA

Kitap, ruhun ilacıdır.
JAPON ATASÖZÜ

İyi bir kitabı öldürmektense, bir adam öldürmek daha iyidir.
MİLTON

Bugünün gerçek üniversitesi, bir kitaplıktır.
CARLYLE

Bazı kitaplar tad almak, bazı kitaplar yutmak, bazı kitaplar da çiğneyip sindirmek içindir.
BACON

Yasalar ölür, kitaplar ölmez.
BULWER-LYTTON

Kitap, tek ölümsüzlüktür.
RUFUS CHOATE

Yabani uluslar dışında her ülke, kitaplar tarafından yönetilir.
VOLTAİRE

Ahlaka uygun ya da aykırı kitap diye bir şey yoktur. Kitaplar ya iyi yazılmıştır, ya da kötü. Hepsi bu kadar!
OSCAR WILDE

İyi satan bir kitap, orta değerde bir yazarın yaldızlı mezarıdır.
LOGAN P. SMITH

Umutla açılıp kazançla kapanan bir kitap, iyi bir kitaptır.
ALCOTT

Bir kitap yürekten gelmişse, ancak o zaman başka yüreklere ulaşabilir.
CARLYLE

Kitaplar, kaybolmuş kafaların anıtlarıdır.
SİR WILLIAM DAVENANT

Kitaplar, hiç solmayacak bitkilerdir.
HERRİCK

Kitap hiç aldatmayan bir arkadaştır.
GUİLBERT DE PIXRECOURT

İyi kitaplar çok iyi, kötü kitaplar da çok kötüdür.
EMERSON


Kitapsız yaşamak,kör sağır,dilsiz yaşamaktır. 
SENECA 

Akıllı adam hem kitapları ,hem de doğrudan doğruya hayatı okur. 
LIN YUTANG 

Cahil kimsenin yanında kitap gibi sessiz ol. 
MEVLANA

Kitaplardan evvel kendimizi okumağa çalışalım! 
MEVLANA

İyi bir kitabı öldürmektense, bir adam öldürmek daha iyidir. 
MİLTON

Bugünün gerçek üniversitesi, bir kitaplıktır. 
CARLYLE

Bazı kitaplar tad almak, bazı kitaplar yutmak, bazı kitaplar da çiğneyip sindirmek içindir. 
BACON

Yasalar ölür, kitaplar ölmez. 
BULWER-LYTTON

Ahlaka uygun ya da aykırı kitap diye bir şey yoktur. Kitaplar ya iyi yazılmıştır, ya da kötü. Hepsi bu kadar!
OSCAR WILDE

Kitap iLe iLgiLi Atasözleri;
· Kitaplar, sağırlara seslenen dilsiz dostlardır. Hollanda Atasözü
· Kadın, kitap, at ödünç verilmez. İtalyan Atasözü
· Kitaplar ruhun gıdasıdır. Japon Atasözü
· Ruhun ilacı kitaptır. Japon Atasözü
· Kitap, insanın cebinde taşıdığı bir bahçe gibidir. Arap Atasözü

Hiç yorum yok: