CUMHURIYETINE SAHIP CIK!

29 Ocak 2009 Perşembe

FOTOGRAF CEKMEK BIR ZEVK 1


Hayatimdaki sevdigim, hatirlamak istedigim anlari fotograflayabildigim icin kendimi sansli hissediyorum. Hatta hayatimda hatirlamak isteyecgim seyler yasadigim icin de sansliyim bana gore... Bana gore guzel bir cep telefonum var, hem iletisim kurabiliyorum, hem de cok guzel fotograflar cekebiliyorum, Nokia N73 modeli aklinizda bulunsun cok kaliteli fotograf cekebiliyor. 

Ustteki  Soz Danismanlik'in duzenledigi bir etkinlikte cektigim fotograf. Cok guzel bir etkinlikti Eylul icin, cocuklar once masal dinleyerek daha sonra da Halic temali sergideki resimleri gorerek, en sevdiklerini secip once eskizlerini cizdiler ve daha sonrada rengarenk kalemlerle cizip boyayarak, o resmi kendi hayal dunyalarinda nasil algiladiklarini gosterdiler.   Bu fotograftaki enteresan durum, fotografin ust kattan zemini tamamen cam olan bir odadan cekilmis olmasi :-)




Bu fotograf da etkinligin ilk dakikalarinda, Sibel hanim Halic masalini cocuklara anlatmaya basladiginda cekildi, cocuklar bu guzel masali bu tarihsel ve siirsel mekanda dinlediler. Etkinlik Kadir Has Universitesi Cibali Kampusu'nde yer alan Rezan Has Muzesi'nde duzenlendi. Firsat buldugunuzda mutlaka gezmenizi tavsiye ederim.




Bu Eylul'un begendigi ve cizmeye calistigi resim.



Bu da benim sevdigim resim, Devrim Erbil'in resimlerini, o bilmese de :), cok severim. Gecen gun bir roportajini okudugumda cok cok uzuldum, gercekten de resimleri hakettigi degeri bulamiyor bence. Ulkemizde zaten hersey ucuz gorulmuyor mu? :(

Asagidaki fotograf etkinlikten sonra gittigimiz Tarihi Halic Iskembecisi'nde cekildi. Biz asagida ictik corbalarimizi, tam corbacidan cikacagamiz zaman yukariya ciktik. Aman Allahim dort bir duvar Ataturk'un guzel fotograflariyla donanmisti. Cennete dusmus gibi hissettim kendimi, o kadar hosuma gittiki, cunku her yerden silmeye calisiyorlar ya Ata'mi boyle hic ummadigim bir yerde karsilasinca hem cok sasirdim, hem de cok mutlu oldum. Mekanin terasi da cok guzeldi, bahce gibi duzenlenmis, yemyesil bir teras dusunun, oyle keyifli yani... Siz de mutlaka gidin, mumkunse bahar ya da daha iyisi yaz aylarinda... Hem mideniz bayram yapsin, hem gonlunuz senlensin, hem de gozunuz bayram yapsin...

Hosuma giden bircok fotografi ekleme niyetiyle basladim ama ancak sadece bir gunun fotograflari kendi hikayesini anlatabildi. Hikayesi olan daha coook fotografim var, onlari da ara sira paylasacagim, kendimle ve blogu okuyan varsa onlarla :))





3 yorum:

Mehmet Vuran dedi ki...

Çok güzel bir etkinlik olmuş. Masal bile tarihi bir mekanda anlatılmış, valla bravo...

İşkembecinin üst katı ise hakikaten çok etkileyici.

Bloğa yazarken fotoğraf seçmek de işin zor taraflarından biri. Sizi bilmiyorum ama ben epeyce zorlanıyorum...

Selamlar...

Adsız dedi ki...

Sadece ek bir bilgi vermek istedim Tarihi mekan dediğiniz yer Rezan Has Müzesi, program da Haliç konulu sergi çerçevesinde düzenlenen çocuk eğitim programı.

Kitap Vakti dedi ki...

Simdiki cocuklar cok sansli Mehmet bey degil mi? Sizin blogdaki fotograflara bayiliyorum, malzeme daha cok sizde :)

Adsiz arkadasim, yazida verdiginiz ek bilgi zaten yer aliyordu :) ama neyse yine de tesekkurler