CUMHURIYETINE SAHIP CIK!

28 Ekim 2008 Salı

29 Ekim sizin icin ne demek bilmiyorum...











...Ama benim icin ozgurluk demek, sevmek demek, asik olmak demek bu topraklara, bir amac ugruna yasamak demek, Canakkale'de gezerken minnet duymak, aglamak ve dua etmek demek, en asil ve aslinda en cagdas ulusa ait olmak demek, bu topraklarda kardesce yasamaya calismak demek, her ne tahrik olursa olsun takmamak demek, Ataturk'u sevmek demek, Cumhuriyeti yasamak demek, bazi ilkelere bagli kalmak ve odun vermemek demek, savasci bir ruha sahip olup bastakiler bas egsede kimseye, hicbir sartta bas egmemek demek, kul olmamak demek, kimseyi kul etmemek demek, bu ulke icin, tarihi icin canini bile verebilmek demek, her Istiklal Marsi okundugunda gozlerinin nemlenmesi, kalbinin pirpirlanmasi demek, her milli bayramda hatirlamak demek, o demek, bu demek...

Herkes icin anlami mutlaka farklidir, ama ben bu ulkede her bir gunumu ve animi 29 Ekim gibi yasiyorum, Atalarima, Atama, bayragima ve topragima her an bagli kaliyorum, kalmayanlari da ayiplamiyorum ve kinamamaya calisiyorum, ama yapamiyorum...

Atamizin hasta yataginda kaleme aldigi ve Celal Bayar'in dile getirdigi Cumhuriyet'in 15.yil Nutku:

"Zaferleri ve mazisi insanlık tarihi ile başlayan, her zaman zaferle birlikte uygarlık ışıklarını taşıyan kahraman TÜRK ORDUSU!

Ülkenin en bunalımlı ve en çetin anlarda zulümden, felâket ve kötülüklerden ve düşman istilâsından nasıl korumuş ve kurtarmış isen, Cumhuriyetin bu günkü verimli döneminde de askerlik tekniğinin bütün çağdaş silâh ve araçları ile donatılmış olduğun halde görevini aynı bağlılıkla yapacağına hiç şüphem yoktur. Bugün Cumhuriyetin 15. yılına durmadan artan büyük bir refah ve kudret içinde kavuşan büyük Türk milletinin önünde Kahraman Ordu, sana yürekten şükranlarımı bildirir ve anlatırken büyük ulusumuzun övünç duygularını da açıklıyorum:

Türk vatanının ve Türk toplumunun şan ve şerefini, iç ve dış her türlü tehlikelere karşı korumak olan görevini her an yerine getirmeğe hazır olduğuna benim ve büyük ulusumuzun tam bir inan ve güvenimiz vardır. Büyük ulusumuzun orduya sağladığı en son sistem fabrikalar ve silâhlar ile bir kat daha kuvvetlenerek büyük bir gönül tokluğu ile hayatını hiçe sayarak, her türlü görevi yapmağa hazır olduğunuza inanıyorum. Bu kanaatla Kara, Deniz, Hava ordularımızın kahraman ve tecrübeli komutanları ile subay ve erlerini selamlar ve takdirlerimi bütün ulus karşısında açıklarım. Cumhuriyet Bayramın 15. yıldönümü, hakkınızda kutlu olsun."




Hiç yorum yok: