CUMHURIYETINE SAHIP CIK!

8 Haziran 2009 Pazartesi

Ilk okumayi ogrendigimden beri okuyorum...


Gercekten dogru :) ilk kelimelerimi soktugumden beri okuyorum neredeyse... Sadece ergenlik cagimda bir donem okumayi biraktim, sonra yine dayanamadim. Cok seviyorum okumayi, gunun sikintilarindan koparip aliyor bambaska yerlere goturuyor. Yazan kisinin beyninin icine giriyorsun, bambaska seyler oluyor orada.

Inanilmaz kitaplar oluyor bazen, omrun boyunca unutamiyorsun...

-Marti, Richard Bach





- Cocuk Kalbi, Edmond De Amicis



- Gundula, Marie-Louis Fischer



Bu uc kitap cocukluk ve yeni yetme denilen zamanlarda okudugum kitaplardi. Gundula simdi ancak kiymetini bilen sahaflarda ve Yapi Kredi Sermet Cifter Arastirma Kutuphanesi'nde bulunuyormus yaptigim arastirmaya gore... Marti'yi ilk okudugumda resmen carpilmistim, bilmiyorum simdi okusam yine ayni etkiyi birakir mi bende? Ama soyle dedigimi hatirliyorum "Cocugum uygun yasa geldiginde bu kitabi mutlaka okumali" Charles Dickens'in Iki Sehrin Hikayesi de beni cok etkilemisti.
Doenm donem zevk aldigim kitaplar degisti. Beyaz Dizi'de okudum, tarih kitaplari da... Her bir kitap baska maceralar yasatti bana, hala da oyle. Kacmak istedigim zaman 2 sayfa bile okusam bana yetiyor.
Dun Kadikoy'de gezerken Turkiye Is Bankasi Kultur Yayinlari'nin tasindigini gordum, yeni yeri cok daha buyuk ve sevimli olmus. Cocuklar icin ayrilan kisma bayildim; minik bir masa, sandalyeler, sevimli hayvancik seklinde puflar... Kitaplarin kapaklari ise tam bir cumbus, kizim o kitaptan digerine kostu. Hepsini almak istedim gercekten :)
Veee cocuk reyonundan kendim icin bir kitap aldim :) dayanamadim, yine benim kahraman yazarlarimdan biri Jules Verne kitaplari karsimdaydi iste... Yaz tatillerimde beni bir Ay'a bir Denizlerin Alti'na seyahat ettiren, heyecandan bitene kadar okudugum kitaplarin, ah keske o kitaplari yazarken ben de yaninda olsaydim dedigim yazari... Insan 1828'de dogar ve boyle bir vizyona mi sahip olur??? Kesinlikle Jules Verne'in hayal gucune hayranim...
Ben Gunes Sistemi'nde Seyahat kitabini aldim, simdi vakit buldukca okuyorum. Umuyorumki kizim da huy olarak benim okuma zevkimin bir kismini almis olsun, babasina cekerse yandik cunku :-) Kitap cok gozalici, ciltli ve icinde ilgi cekici resimler var. Yaz tatilinde cocuklarin mutlaka ilgisini ceker diye dusunuyorum. T. Is Bankasi Kultur Yayinlari cok guzel bir alisveris sitesi hazirlamis, kitabin sayfasina girdiginizde "kitabi ac" diye bir buton yapmislar, kitabin ilk 16 sayfasini okuyor ve fikir ediniyorsunuz, hatta meraktan catliyor ve hemen gidip kitabi satin aliyorsunuz :)))
Herkese bol kitapli gunler dilerim...

3 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Fisuncum kitap okuma alışkanlığı benim de çocukluktan kalma, annem kızkardeşimle beni alır Beyazıt sahaflara götürürdü bizi, eski okunmuş kitapları alırdık belki 20-30 tanesini birkaç kitap parasına. daha fazla kitap okuyabilelim diye böyle yapardı annem, sonra da onları okuduktan sonra götürür başka kitaplar alırdık.inanır mısın okumadığım çocuk kitabı yok gibidir benim. anneciğim sağolsun öyle ünüversite mezunu falan eğitimli bir anne değil ama bize aşıladığı en güzel alışkanlık bdur sanırım. ne şanslıyım ki eşim de benim gibi kitap aşığı sadece ilgilendiğimiz tarzlar tamamen farklı. o savaş, tarih ve metafizik falan okuyor.biz evde sürekli okuyaan anne babayız umarım tugra da göre göre öyle olur. onun da şimdiden geniş bir kütphanesi var, ve sevdiği favori kitapları. ayyy mektup oldu sanki

Sanem dedi ki...

Çocuk Kalbi'ni okumadım ama, Martı benim de unutamadıklarımdan. Kitapları sevip de Martı'yı okumayan yoktur diye düşünüyorum artık. :)Sevgilerimle...

Tijen dedi ki...

Bence İstanbul'da da tarhana olur. Zaten Münevver oluyor dediyse mutlaka oluyordur. E hadi kolları sıvayalım (ben bir kaç deneme daha yapacağım, bırakamıyorum, o kadar zevkli ki...)